ПРВА НАГРАДА ЗА ПРИМЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ ИНКЛУЗИВНОГ ОБРАЗОВАЊА НА КОНКУРСУ МРЕЖЕ ПОДРШКЕ ИНКЛУЗИВНОМ ОБРАЗОВАЊУ И УНИЦЕФА
Линк на коме можете погледати репотажу о овом примеру добре праксе
https://mreza.rs/inkluzija-skola-u-pozarevcu-primer-dobre-prakse/
На основу објављеног јавног позива, Мрежи подршке инклузивном образовању стигло је 45 пријава.
Поступак селекције доспелих примера одвијао се у две фазе:
У првој фази шест именованих чланова Мреже прегледало је по 7 – 8 примера и оценило их према задатим критеријумима. На основу ове процене, у првој фази одабрана су 24 примера добре праксе која су ушла у ужи избор за награде и објављивање на сајту МИО.
У другој фази селекциону комисију чиниле су три чланице: Ана Продановић, представница УНИЦЕФ-а, Гордана Цветковић, представница МПНТР и Милена Јеротијевић, представница МИО.
Од 24 примера који су ушли у ужи избор за награду, изабрано је 6 примера који ће бити награђени.
Такође, у другој фази селекције, предложено је још 23 примера за објављивање на web страници Мреже подршке инклузивном обазовању.
Критеријуми на основу којих је извршена процена су следећи:
- Из описа се види да је процес инклузије континуиран;
- Јасно су приказани недвосмислени ефекти у напредовању детета/ученика;
- Јасно се види укљученост и друге деце/ученика, односно, активности се тако планирају да у њима сви истовремено учествују;
- Пример је инструктиван, описан тако да други из њега могу да уче;
- Пример приказује подршку за укључивање и напредовање детета/ученика у редовном образовном систему;
- Приказ детета/ученика је објективан, са ставом прихватања и уважавања
- Препознају се јаке стране и интересовања у циљу јачања самопоуздања ученика;
- Постоји промишљено и циљано изграђивање односа поверења, уз уважавање сваког напора и вредновање и најмањег напретка детета/ученика;
- Идентификована су подручја у којима је потребна додатна подршка;
- Добро је осмишљена и доследно спроведена подршка детету/ученику, уз примену свеобухватног приступа и принципа савремене педагогије;
- Планирана подршка (циљеви и исходи) омогућава стицање примењивих знања и вештина и доприноси укључивању детета/ученика у живот заједнице;
- Подстицана је вршњачка подршка и свест о значају вршњачког учења;
- Остваривана је добра сарадња са родитељима и другим особама које познају ученика
- Видљиво је успотављање позитивне и сарадничке атмосфере међу запосленима у установи и другим актерима у локалној заједници.
На основу наведених критеријума, трочлана комисија једногласно је одлучила да следећи аутори добију награду за примере добре праксе инклузивног образовања:
- 1. Сања Новаковић, педагог и Данијела Крсмановић, наставница биологије
Пожаревац Економско-трговинска школа
Прича о једном посебном дечаку
- Борко Милошевић, наставник математике
Петровац на Млави ОШ „Бата Булић“
Стефан
- Дина Заварко, учитељица
Нови Сад ОШ „Вељко Влаховић“
Корак по корак
- Надежда Чолић, наставница математике
Нови Сад ОШ „Вељко Влаховић“
Прича о Тањи
- Гордана Павловић, професор српког језика и књижевности и Јован Комленац, психолог
Шид Гимназија „Сава Шумановић“
Важније је како него колико –искорак ка интегрисању ученика мигранта у средњошколско окружење
- Атила Арпаш, наставник математике
Бачко Петрово село ОШ „Шаму Михаљ“
Видео наставник