Школски часопис
 
28.06.2018.
ПРВА НАГРАДА ЗА ПРИМЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ ИНКЛУЗИВНОГ ОБРАЗОВАЊА НА КОНКУРСУ МРЕЖЕ ПОДРШКЕ ИНКЛУЗИВНОМ ОБРАЗОВАЊУ И УНИЦЕФА

На основу објављеног јавног позива, Мрежи подршке инклузивном образовању стигло је 45 пријава.


 Поступак селекције доспелих примера одвијао се у две фазе:


У првој фази шест именованих чланова Мреже прегледало је по 7 – 8 примера и оценило их према задатим критеријумима. На основу ове процене, у првој фази одабрана су 24 примера добре праксе која су ушла у ужи избор за награде и објављивање на сајту МИО.


У другој фази селекциону комисију чиниле су три чланице: Ана Продановић, представница УНИЦЕФ-а, Гордана Цветковић, представница МПНТР и Милена Јеротијевић, представница МИО. Од 24 примера који су ушли у ужи избор за награду, изабрано је 6 примера који ће бити награђени. Такође, у другој фази селекције, предложено је још 23 примера за објављивање на web страници Мреже подршке инклузивном обазовању.


Критеријуми на основу којих је извршена процена су следећи:




    • Из описа се види да је процес инклузије континуиран;





    • Јасно су приказани недвосмислени ефекти у напредовању детета/ученика;





    • Јасно се види укљученост и друге деце/ученика, односно, активности се тако планирају да у њима сви истовремено учествују;





    • Пример је инструктиван, описан тако да други из њега могу да уче; 





    • Пример приказује подршку за укључивање и напредовање детета/ученика у редовном образовном систему; 





    • Приказ детета/ученика је објективан, са ставом прихватања и уважавања 





    • Препознају се јаке стране и интересовања у циљу јачања самопоуздања ученика;





    • Постоји промишљено и циљано изграђивање односа поверења, уз уважавање сваког напора и вредновање и најмањег напретка детета/ученика; 





    • Идентификована су подручја у којима је потребна додатна подршка;





    • Добро је осмишљена и доследно спроведена подршка детету/ученику, уз примену свеобухватног приступа и принципа савремене педагогије;





    • Планирана подршка (циљеви и исходи) омогућава стицање примењивих знања и вештина и доприноси укључивању детета/ученика у живот заједнице;





    • Подстицана је вршњачка подршка и свест о значају вршњачког учења;





    • Остваривана је добра сарадња са родитељима и другим особама које познају ученика





    • Видљиво је успотављање позитивне и сарадничке атмосфере међу запосленима у установи и другим актерима у локалној заједници.



На основу наведених критеријума, трочлана комисија једногласно је одлучила да следећи аутори добију награду за примере добре праксе инклузивног образовања:
























































ред.бр.




аутори /ке




место




установа




наслов




1.




Сања Новаковић, педагог и Данијела Крсмановић, наставница биологије




Пожаревац




Економско-трговинска школа




Прича о једном посебном дечаку




2.




Борко Милошевић, наставник математике




Петровац на Млави




ОШ „Бата Булић“




Стефан




3.




Дина Заварко, учитељица




Нови Сад




ОШ „Вељко Влаховић“




Корак по корак




4.




Надежда Чолић, наставница математике




Нови Сад




ОШ „Вељко Влаховић“




Прича о Тањи




5.




Гордана Павловић, професор српког језика и књижевности и Јован Комленац, психолог




Шид




Гимназија „Сава Шумановић“




Важније је како него колико –искорак ка интегрисању ученика мигранта у средњошколско окружење




6.




Атила Арпаш, наставник математике




Бачко Петрово село




ОШ „Шаму Михаљ“




 




Видео наставник