Школски часопис
 
05.01.2018.
трибина - ПРИМЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ

трибина - ПРИМЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ


 Гост трибине: Сузана Јанковић, продавац из продавнице „Живковић“из Пожаревца.


После неколико успешних трибина код комерцијалиста, јавила се жеља да и код трговинских техничара оплеменим наставни процес тако што би организовала трибину. Изабрала сам одељење IIт1.


Пошто доста дуго предајем Трговинско пословање, несвесно или свесно када уђем у продавницу анализирам рад продаваца. Сузана Јанковић, продавац у продавници „Живковић“, наметнула се културом и професионализмом. Из тог разлога предложила сам да буде гост трибине коју бих организовала. Са великим задовљством је прихватила позив.


Да би учионица где се одржава трибина што лепше изгледала ученици су искористили простор поред прозора да аранжирају три излога. У једном излогу налазила се књижарска роба, у другом мобилни телефони, а у трећем козметика. Трибина је трајала један школски час. Трибини су присуствовали Гордана Вучковић, заменик директора, Жаклина Бранковић, одељењски старешина одељења IIт1, Ранко Рајић, професор практичне наставе, Силвана Ристић и Зорана Чоловић, професори Трговинског пословања.


Тема трибине била је Значај познавања робе од стране продавца, познавање типова купаца, као и предуслови да би трговински техничар или трговац био успешан продавац. Веома исцрпно кроз примере Сузана је објаснила колико је битно познавати робу. Пошто поред остале робе продају и тапете, испричала је да продавац мора да зна да израчуна која количина тапета је потребна купцу ако он каже да је соба површине 4 м2. Када су у питању типови купаца, треба бити стрпљив и покушати да се разуме сваки купац. Да би били успешни продавци треба волети посао, дати све од себе да се посао научи и поштује.


После одржане трибине ученици су написали своје утиске. Захвални су што су имали прилику да чују причу успешног продавца.  За веома кратко време, сматрају да су много тога научили, шта треба, а шта не треба да раде на пракси. За најпродавца како смо назвали Сузу кажу да је пријатна, позитивна, духовита, да им није било досадно. Научили су много тога не само о  трговини, већ и о животу и надају се да ће бити још оваквих трибина. Пошто су чули најпродавца по мојим мерилима, предложила сам им да изаберу свог најпродавца у граду па да организујемо следећу трибину.


За крај, по мом мишљењу сваки наставник који предаје трговинско пословање требао би да има један дан праксе у продавници, да би његово предавање на часу било уверљивије.


 Пожаревац, 3. јануар 2018. год.                                                                                    


                                                                                                             Слободанка Цветић, наставник